THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Tuesday 3 April 2012

ROMANTIK DINNER AT DISAJI MENARA ALOR SETAR

Assalamualaikum

Selamat bertemu kembali..apa khabar pagi selasa  ni..sarapan apa pagi ni...walau apa yang di ambil untuk bersarapan pagi ni biarlah yang berkhasiat untuk memberi tenaga ya..

Hari ni saya berkerja luar kawasan..perjalanan lebih kurang 100km akan di tempuhi .so sebelum melangkah keluar pepagi ni ingin saya berkongsi satu lagi tempat makan menarik di Alor Setar ni ..DiSaji di Menara Alor Setar..Jom kita singkap serba sedikit tentang tempat ni...

Menara Alor Star

Menara Alor Star ialah menara yang berketinggian 165.5 meter di Alor StarKedahMalaysia. Ia dibina untuk Telekom Malaysia yang menelan kos RM40 juta.
Daripada Wikipedia, ensiklope
Menara Alor Setar yang terletak di Alor Setar ini merupakan salah satu tumpuan para pelancong di Kedah. Menara Alor Setar merupakan salah satu mercu tanda yang popular di Alor Setar, yang tersergam di kaki langit bandar setinggi 165.5 meter. Menara perhubungan ini merupakan yang ke 19 tertinggi di dunia, dan yang kedua tertinggi di Malaysia selepas Menara Kuala Lumpur.
Ia berkhidmat sebagai menara telekomunikasi, ia juga bertindak sebagai destinasi pelancongan di bandar. Menara ini dapat melihat permandangan Bandaraya Alor Setar dan juga dikelilingi banyak restoran dan kedai cenderamata. Menara ini juga digunakan sebagai balai cerap untuk melihat bentuk bulan ketika permulaan kalendar Islam iaitu pada bulan RamadhanSyawal, danZulhijjah, untuk menyambut bulan RamadhanHari Raya Aidilfitri dan Hari Raya Aidiladha.
Balai cerap terletak pada ketinggian 88 meter dari tapak struktur. Menara Alor Setar memiliki rekabentuk menyerupai setangkai padi yang diikat bersama, sebagai penghormatan kepada kepentingan penanaman padi di Kedah.
Tidak jauh dari Menara Alor Setar terdapat bangunan tumpuan pelancong lain seperti Galeri Sultan Abdul HalimBalai Nobat, Balai Besar, Masjid ZahirBalai Seni Negeri, Pekan Rabu, danRumah Merdeka.



                                                         
Informasi
LokasiAlor StarKedahMalaysia
StatusDisiapkan
Dibina1995-1998
KegunaanTelekomunikasi, serbaguna
Ketinggian
Antena165.5 m
Bumbungm
Maklumat teknikal
Bilangan tingkat4
Bilangan lif2


 Hari Khamis yang lepas dapat invitation untuk food tasting dan pembukaan Dsaji di Menara Alor Setar..Tempat yang luas dan menarik memang membuat kita cepat jatuh hati...Pemandangan bandar Alor Setar aduh...cantik sekali...yang paling best ..dapat dinner gan hubby di tempat yang cukup romantik sekali..Sajian makan malam memang memuaskan hati dan selera....




 menu










 Pemandangan restoran


 Krew


 Menu Ayam merah..Daging Beriani.Ikan sweet sour ,Acar..Dalca.Pajeri Nenas .dimakan dengan Nasi Beriani..BEST..




Set meja..

 Ruang rehat..


 Eh eh..sedapnya....


 DiSaji juga menyediakan tempat untuk acara Akad Nikah..Bersanding..dan kenduri Kahwin dengan harga yang cukup istimewa..


Tuan Tanah sempatlah berposing...so sesiapa yang bercuti di Alor Setar..jom la singgah di menara Alor Setar..disini juga ada menyediakan Steam Boat yang istimewa dengan harga yang berpatutan...

Ok jumpa lagi ..terimakasih kerna sudi singgah di blog saya..sudi sudilah meninggalkan comments dan menjadi followers..ya..

Chow dulu,,nak pi kerja dah..bye..

3 comments:

  1. ble jd Duta la pasni..hihi

    ReplyDelete
  2. http://mimioruru.blogspot.com/2012/05/tentang-sebuah-kedai-kecil-di-jalan.html?m=0

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...