THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Wednesday 11 April 2012

OREO & STRAWBERRY SAILA TIRAMISU

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera


 Macamana perjalanan cuti hari ni...bestkan bila dapat bersama sama keluarga seharian..Selamat bertemu lagi rakan rakan sekalian..semoga kita sentiasa sihat ceria dan sentiasa bersemangat untuk meneruskan kehidupan yang di anugerahkan Allah ini..

Ok esok jangan lupa ya..still ada dua hari lagi dalam minggu ni untuk di habiskan..petang petang tadi sempatlah melayan karenah anak dara sorang ni yang nak makan Tiramisu..suka benor dia dengan menu ni..nama kata ada cheese aja minat sangat..sebab tu kan dah macam di pam pam..

Oreo & Strawberry Saila Tiramisu..sebab apa ada Saila tu sal nama anak dara sorang tu Nur Alyssa Saila binti Mohd Alias..

Jom kita layan gambar-gambar yang diambil and disertakan resepi pada rakan rakan yang ingin mencubanya..


 250gm cheese
 2 bungkus oreo biscuit  perasa chocolate
 200ml susu segar @ whipping cream
 1/2 biji lemon juice
 100gm gula halus
 strawberry filling

buah strawberry n oreo cheese untuk hiasan.

Pukul cheese dgn gula halus hingga kembang..masukkan susu segar dan lemon juice..pukul lagi..kemudian bolehlah di masukkan di dalam gelas ..Mula mula rendamkan biscuit oreo di dalam sedikit susu suam..susun dlm gelas..masukkan cream cheese..tambahkan strawberry filling..than susun biscuit oren dan di ulang proses yang mula tadi hingga habis cream cheese..Hias ikut suka ya..masukkan dlm peti sejuk selama 30 minit..boleh lah di hidangkan selepas itu..





Mawar galak berbunga di taman tuan tanah..




Photo shoot class




Model tetap tak berbayar...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...