THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Tuesday 17 April 2012

KETUPAT PALAS DGN RENDANG DAGING

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera




Selamat pagi...dah sarapan ..Kesian ya..dah 2 hari tuan tanah tak meng updated blog ni..bukannya apa saja nak tayang kek tu lama sikit..hik hik..susah nak mendecorate..tu..yang pasti anak teruna si Aiman tu senyum sampai ke telinga..semasa ride tour di Langkawi hari tu  Abah buat surprise party sewaktu dinner kat tepi kolam renang kat Sri Intan Langkawi..seronak benor la anak teruna tu..hadiah untuk Aiman kali ni kasut bowling yang berharga rm0000..penat penat mak dan abah..

Ok kita ke menu hari ni..aduss...sekarang tak yah tunggu Aidilfitri..bila bila masa boleh merasa ketupat dan rendang.. menu ni memang mendapat tempat No 1 dalam menu kegemaran saya..tambah tambah dapat makan ketupat palas yang mak buat..sedap tak terkira..lemak ..ada pulak jagung..memang meletup.. 

 

Ketupat palas menjadi kemestian bagi kami di kawasan utara ..dihidangkan semasa menyambut Hari Raya Aidilfitri dan Aidiladha..kebanyakkan kaum ibu dan anak dara belajar cara-cara membalut ketupat palas ni..
selalunya pulut di tanak bersama santan.. kekadang di campur kacang ketupat..jagung..atau ada juga yang menyukai pulut hitam utk di buat ketupat..



Rendang daging ni dinamakan Musalmah Daging meletup dengan rasa rempah ratus nya...nanti saya lampirkan resepinya ya..



Di makan bersama serunding ayam ,daging, atau ikan..gulai ayam dan daging juga selalu di sajikan bersama-sama ketupat palas ni..Bagi saya apa jenis rendang atau serunding tetap menjadi feberat saya..

Ok selamat minum pagi.jom kerja..jumpa lagi esok..Salam sayang untuk semua..Bye..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...