THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Saturday 7 April 2012

ALL ABOUT STRAWBERRY

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera



Hari ni terajin lak pulak nak mengupdated N3..nak share tentang sejenis buah yang menjadi kesukaan ramai orang..Strawberry..actually buah ni di beli oleh my hubby semasa Ride Tour bersama-sama rakan rakan nya Ride Alor Setar to Kelantan to Trengganu and then Cameron Highland..memang hubby tahu this is my favourite fruits..kalau gi Cameron Highland melantak strawberry coklat tak ingat dunia.. so di belikan..


Apa khasiat buah ni..Jom kita semak sikit..



 1. Vitamin C
Kandungan vitamin C yang terdapat dalam buah stroberi lebih banyak dibandingkan 1 buah jeruk orange, karena stroberi memberikan 94 miligram vitamin C atau 1,5 kebutuhan vitamin C harian. Banyak manfaat dari mengkomsumsi vitamin C, antara lain menjaga kesehatan gigi dan gusi anak-anak tetap sehat, membantu penyembuhan luka dan meningkatkan daya tahan tubuh terhadap infeksi serta menjadi antioksidan yang membantu mengurangi resiko beberapa jenis kanser
1. Memutihkan Gigi
Asam malat yang terkandung dalam stroberi bertindak sebagai zat yang akan mengikis dan menghilangkan beberapa noda pada permukaan gigi. Dengan mengunyah strawberry setiap hari dapat membantu untuk menyehatkan mulut, seperti : memutihkan gigi, menghilangkan bau mulut, dan membuat nafas menjadi lebih segar.

5. Dapat mencegah terjadinya radang dan alergi
Strawberry merupakan buah-buahan yang mengandung gula rendah sehingga cocok untuk diet pengidap diabetes, melawan encok dan radang sendi.

Beberapa khasiat yang di perolehi dari doktorsehat.



Diantara menu yang sedap..
 
Strawberry coklat & Ais krim malaysia 


 
Jem



 
Juice dan lolipop perasa strawberry 



 Cantik buah nya..



Model..ladang strawberry...hik hik hik

Ok kita jumpa lagi esok..lagi tentang strawberry...part 11....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...