THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Friday 1 June 2012

PUDING STRAWBERRY YOGURT CHOCOLATE RICE


Salam Jumaat yang barakah ini..doa dipanjatkan agar hari ni yang bakal di lalui di penuhi dgn rahmat dan di permudahkan...Apa khabar rakan rakan pembaca semua..harap semuanya dalam keadaan sihat ceria selalu. Hari ni dah kembali bertugas..best sangat bila dapat duduk dalam office..ini ha...bila dah cuti panjang rindu la pulak kat office..

Mesti masih yang ramai sedang menghabiskan cuti sekolah ni dgn anak anak kan..best tau bila dapat duduk sembang sembang dgn anak anak..Ok..cuti dah habis..so jom kita continue dgn agenda masak memasak..rindu tau bila lama tak membaking dan bergaduh dgn periuk belanga nie..



Hari nie nak share satu resepi pencuci mulut..best sangat sejuk lemak manis ..Haaa rama rama jangan lupa ada sapa sapa yang berkenan..nak tau sila komen nanti kite jawapkan..cantik tau..Jom kita semak resepi yang ringkas nie..

PUDING STRAWBERRY YOGURT CHOCOLATE RICE

1 tin susu cair
1/2 cawan yogurt perasa vanilla
1 bungkus serbuk dadih perasa strawberry
1cwn gula halus
2 cawan air

Chocolate rice dan buah strawberry untuk hiasan.

Didih air ..masukkan gula..masak lagi hingga gula hancur..masukkan 1 tin susu cair dan yogurt.kacau sebati. Masukkan ke dalam acuan yang di sukai...Beku di dalam peti sejuk dan hias dengan bah strawberry dan chocolate rice.Sedap di makan sejuk..

Senangkan..nak tahu macammana rasanya mesti kena cuba..:))



5 comments:

  1. alahai comeiiinye bile dletakkan dlm bekas yg cantik tu...musin pns yg xmnentu ni mmg sedap jika layan puding ni...slurppp

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam QH...sekarang ni kat sini tengah panas terik..teringat puding nie kat rumah..kena semangkuk..emmmm sejuknya........

      Delete
  2. aduh sedap nya Nor tang strawberry tu yg tak taham tu macam nak ngap saja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sila sila ..manis ni kak noor..strawberry Cameron..murah sangat..

      Delete
  3. As'Kum waduhh ini nampak cantik dan sedap.. Slurpppp kecur dah ni..:))

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...