THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Wednesday 28 November 2012

PEACH with WHIP CREAM


Bertemu sekali lagi...

Hari ni nak kongsi khasiat buah Peach..walaupun buah nie kurang digemari tak macam buah durian atau rambutan di Malaysia..khasiatnya tiada bandingan.bagi saya buah nie adalah buah kegemaran saya no 1..selalunya dalam peti ais mesti ada setin dua buah nie..

Jom kita sama-sama baca apa ada dalam sebiji buah yang digelar Peach.




Khasiat Buah Peach (Persik)


Buah yang banyak ditemukan di daratan Cina ini, kaya akan vitamin C, yang bermanfaat untuk menjaga sistem imun tubuh kita. Jadi, kalau kita sedang banyak melakukan kegiatan dan merasa kurang fit, makan buah peach secukupnya.
  • Meski teksturnya lembut, buah peach ini kaya serat. Makanya, sesuai sekali untuk membantu  organ pencernaan. Apalagi untuk yang sedang melakukan program diet.

  • Buah yang musimnya ada di bulan Mei sampai Oktober ini memiliki kandungan mineral seperti besi dan potassium. Besi berguna untuk melancarkan proses metabolisme tubuh. Sementara potassium, dipercaya bisa membantu mengurangi resiko tekanan darah tinggi dan sebagai komponen penting untuk kekuatan otot kita.

  • Peneliti menemukan buah ini termasuk dalam snack rendah karbohidrat. Kerana peach memiliki kandungan air yang cukup banyak. Setiap buahnya hanya mengandung sekitar 60 kalori.

  • Seperti buah apel dan plum, kulit peach adalah bahagian buah yang paling bernutrisi.  bahagian ini mengandung konsentrasi vitamin, mineral, dan antioksidan terkaya.

  • Kandungan vitamin A yang kaya, membuat peach dipercaya dapat mencegah kanser dan baik sekali untuk penglihatan kita.







Emm memang sedap dan banyak khasiatnya..jangan lupa mencubanya ya..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...