THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Tuesday 1 May 2012

MOIST OREO CUPCAKE

Assalamualaikum Dan Salam Sejahtera



Bertemu lagi kita pagi ni..yahoooo hari ni off ya..cuti tak yah kerja..bukan saja cuti bagi yang berkerja di pejabat..yang dirumah juga cuti tau..hari ni tak yah buat apa apa..ajak semua orang dalam rumah tu makan luar..he he he..sesekali...

Mesti banyak plan hari ni kan..walau apa yang di buat bergembiralah seisi keluarga..jangan ada yang naik angin pulak dengan karenah anak-anak..anggap aja depa tu dok main..jangan tension tension..nanti bila anak-anak dah besar ..we will miss all their childhood story..

Kalau yang tidak ada plan tu..dont worry jom kita baking..Hari ni nak share resepi Cup Cake yang super duber senang nak buat..but hasilnya memang TERBAIKKKK..sedap..gebus saya sendiri tak percaya.1st time try baking best sangat tengok hasilnya..sedar tak sedar 4 biji dah GAP..





MOIST OREO CUPCAKE
olahan hanimmdzain @blogspot.com

Bahan -Bahannya

250 gm butter 5 bintang or Anchor
1 cawan gula halus
4 biji telur
1sdk esen vanilla
1/2 cawan yogurt

2 cawan tepung naik sendiri*
1sdk baking powder*
1/2 sdk garam halus* ( * semua diayak 2 kali )

8 to 10 biskut Oreo ( dihancur sekali dgn krimya)

Butter dan gula di putar hingga gebu..masukkan telur sebiji sebiji..bila dah kembang masukkan esen vanilla. Bila dah sebati masukkan tepung ..gaul lagi perlahan lahan..last masukkan biskut Oreo yang dihancurkan gaul rata.

Masukkan dlm acuan cupcake hias sedikit dgn biskut Oreo yg dihancurkan ..bakar 20 minit atau hingga masak..

Kan dah cakap senang aja..mesti cuba tau..



Memang TERBAIKKKK



Macammana ...boleh kan..cuba tau jangan tak cuba memang sedap..senang sangat....

Ok jom bercuti..Hari ni Hubby nak bawa anak anak makan angin...maybe ke Puncak Gunung Jerai or Puncak Mutiara makan time....

Esok jumpa lagi ya....Daaaaaaaaaaaaaaaaaaa

6 comments:

  1. SAlam Ukwah dari Sha buat akak.. wahh oreo yang tertenggek tu buat biji mata sha berputar 360 darjah! anak2 memang suka kalau segalanya coklat... wah sedap!

    ReplyDelete
  2. Terimakasih Sha sudi singgah di dapur akak...

    ReplyDelete
  3. Salam kenal Norhanim, mmg nampak senang sgt tu. Dah lama tak beli biskut oreo, masa anak kecik2 dia suka mkn, skrg taknak pula.

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan Zana..terimakasih sudi singgah ..memang senang sesangat...selamat mencuba ya..

    ReplyDelete
  5. salam kenal.. wah comelnyaa cupcakes merah rose kat ats tu.. tertwn betul!!
    oreo kek ni pun best jek nampak. dan nak ke puncak jeraai pun best. angin sejukkkk.. laast 2 years naik atas tu.. best permandangan cantik :-)

    ReplyDelete
  6. Salam perkenalan izah...selamat datang ke Kedah...ambik angin sejuk di Gunung Jerai sambil pekena coffee panas di manis lagi dengan Oreo Cup cakes...baru 1st may lepas ambik angin di Jerai..damai..sangat sambil awan sejuk menepis lembut pipi..aduss..bersajak la pulak...he he he

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...