THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Friday 30 March 2012

CHOCOLATE OREN MUFFIN



 Salam pagi jumaat....Assalamualaikum...mulakan  dengan kalimah Bismillah......selalunya bagi yang berkerja macam saya...bila dah sampai hari jumaat best giler sal esok dan Ahad bolehlah berkampung kat rumah ....berkerja seharian kekadang membuat diri ini sedikit down..bila mana kerja yang tak pernah habis habis membuatkan terasa diri ni asyik mencari harta dunia dan sedikit lalai tentang akhirat..


Apatah lagi gejala sosial yang semakin tenat ni merasakan bila seharian di office..anak anak membawa hal masing masing..bila dihitung masa bersama anak anak untuk sehari...membuat hati semakin risau..untunglah bagi kaum ibu yang tidak berkerja..setiap masa penuh dgn anak-anak..


Tapi kaum ibu yang berkerja macam saya jangan risau.,.sekarang system dah canggihkan..mobile phone skg dah macam beg duit sentiasa melekatkan..so jadikan alarm utk check anak-anak yang kat rumah tu..or send aja SMS..lagi baik sesekali alert mereka dalam FB...ahh..kan dah canggih..


Sekian renungan bersama hari ni..hik hik hik...


Jom sarapan..nak makan apa hari ni..semalam megodek godek dapur terjadilah chocolate oren muffin ni saja buat untuk kudapan Aiman dan Alyssa kat rumah...




Bahan-bahannya


1 cawan tepung + 1sdk baking powder + 1 cawan koko powder + 1/2 sdk garam halus( di ayak 2 kali)
1 cawan minyak
1 cawan gula halus
4 biji telur
2 sudu besar oren sunkist


Putar minyak gula dan telur hingga gebu..kemudian masukkan adunan tepung yang di ayak..akhir sekali masukkan oren.Putar hingga sebati dan masukkan kedalam acuan.Bakar selama 30 minit dgn suhu 170.



Buat kakak tersayang Norhayati Md Zain Kangar Perlis yang selamanya menjadi pegunjung NO1 hanimmdzain@blogspot ni..ucapan I Love Uuuuuuu...sokongan dari adik-adik Norhawani Md Zain di Putra Jaya.serta...Norhafiza Md Zain di Alor Setar..anak saudara tersayang Anas @Nor Hafni Shazriyanti dan semua saudara mara..Terimakasih selamanya....

2 comments:

  1. ucapan tu kalau diiringi dgn kek lagi sedapppp!!!
    teruskan berblog tau...

    ReplyDelete
  2. adik sok nak buat kek mentega..and kuih koci...kalau duk kat astar ni jenuh makan le...

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...