THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Tuesday 6 March 2012

TRIP TO ROYAL BELUM

Assalamualaikum

Selamat bertemu kembali ..rindu sangat nak berblog apa kan daya masa agak terbatas..Apa khabar rakan-rakan semua..harapan biarlah kita semua sentiasa ceria dan dirahmati Allah sentiasa..yang kurang sihat tu cepat-cepat makan ubat ya..

Hari ni nak kongsi pengalaman yang tidak ternilai semasa perjalanan kembali ke Alor Setar dari Kota Baharu hari Ahad minggu lepas..perjalanan ke Alor Setar mengunakan lebuhraya Timur Barat amatlah menarik sekali

Dikelilingi hutan..anak-anak sungai bukit bukau..udara segar menjadikan perjalanan tidak membosankan. Dalam perjalanan kami singgah di Tasik Banding bagi makan tengahari..kebetulan ada bot yang membawa penumpang yg ingin melihat Tasik Banding atau melawat Hutan Royal Belum.
Ringan mulut bersembang dgn Pak Ya yg mengangkut penumpang kami tertarik bila Pak Ya mengatakan hari ni Bunga Relfessia berkembang mekar di hutan..aduh..teruja yang amat sangat nak lihat bunga terbesar di dunia bagai pucuk dicita ulam mendatang..kami di bawa oleh pakya dengan bot kehutan dengan caj RM100 pergi dan balik memakan masa hampir 1 jam..

Jom kongsi melihat photo-photo sepanjang perjalanan kami di sana..Maha Besar Kuasa Allah amatlah cantik Bunga yang di gelar terbesar di dunia ini..



 

 
 Dalam bot
 Perjalan ke tapak Bunga mengambil masa 15 minit dr jeti..penat nya...
 Bunga belum kembang
 Dah kembang..cantiknya..


 Semua berebut nak posing
 On the way turun..lincin but excited sangat..
 Cantikkan..rusa/kijang melintas...
 Dah nak balik...

.Ops....saya juga dah pegang Bunga Relfessia...

3 comments:

  1. ADUI..BEST NYA..RINDU LA BLOG NI TAK UPDATE..CEPAT SKIT UPDATE CITER BEST2...

    ReplyDelete
  2. bestnyer..bukan senang nak jumpa bunga tu

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...