THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Tuesday 2 July 2013

NASI ULAM SAYUR KELADI

Assalamualaikum



Selamat bertemu kembali...apakhabar rakan-rakan semua..semoga semuanya berada dalam keadaan sihat selalu ya...agak lama juga blog kesayangan ni..tak bersiaran..maaf ya...kerana tuntutan kerja yang agak sibuk membatas masa untuk mengupdated..sejak ketiadaan ni saya berkunjung ke Johor ...selama 5 hari atas urusan kerja..

Wah hari ni nak kongsi bersama rakan-rakan resepi warisan mak..Nasi Ulam dan Sayur Keladi..menu ni adalah menu kak yati kakak sulung saya ..pada hari Ahad lepas..memang resepi mak tiada tandingan nya..sangat lah sedapnya...penyediaan nya agak rumit kerana ada step by step yang perlu kita ikut bagi mendapat rasa yang tepat dan sedap..pelbagai ulam ulaman digunakan..ditambah dengan kerisik..ikan kering...dlln..

Selalunya Nasi Ulam di makan dengan Sayur keladi ..saya pulak suka makan dengan sambal ikan bilis..tak terkata sedapnya ...sedar tak sedar 2 pinggan habis...






2 comments:

  1. masya allah.. terliur nya...
    ni kot nasi yang bawang merah bagi mak dia makan tu kan.. ikan kaloi tu.. tapi dia nyanyi nasi malukut daun keladi.. ape pun sangat2 menggiurkan..

    ReplyDelete
  2. menariknya nasi ulam tu kan..em, nampak sedap pula tu..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...