THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Friday 4 May 2012

SIMPLE HOMEMADE PANCAKE


Assalamualaikum dan Salam Sejahtera...


Salam pagi jumaat..pagi yang penuh barakah ini...apa khabar rakan rakan di luar sana...bagaimana cuaca di tempat anda hari ini... Alor Setar sejak semalam hujan turun membasahi bumi hinggalah pagi ni masih gerimis...kebetulan hari ini off day so ramai le masih dok menarik kain selimut pepagi ni..

Pagi ni saya bangun awal menyediakan sarapan untuk Aiman dan Alyssa..selalunya hubby yang ambil tugas ni.oleh kerana Mr Hubby dah bertolak ke Terengganu semalam maka Mama le kena ambil alih...

Ok Jom kita sarapan dengan sarapan ala ala mat salleh sesekali kita tukar selerakan..Simple Homemade Pancake nama pun simple memang senang sangat nak menyediakkannya..anak anak mesti suka lebih lagi makan dengan madu and butter or chocalate filling..

 

Simple Homemade Pancakes

Recipe Courtesy of Cathy Lowe
Recipe categories: Dairy, Buttermilk, Grains, Rice, Fruit, Banana, Blueberry, mor

 

Ingredients

  • 1 cup flour
  • 1 tablespoon sugar
  • 1 teaspoon baking powder
  • 1/2 teaspoon baking soda
  • Dash of salt
  • 1 cup buttermilk
  • 1 egg
  • 3 tablespoons melted butter

Directions

In a large mixing bowl, stir together the flour, sugar, baking powder, baking soda and salt. Using a whisk or large fork, mix in the buttermilk and egg until well combined and smooth. Stir in the melted butter.

Heat non-stick skillet or griddle over medium heat. Using a 1/4 cup measure, pour pancake batter onto hot griddle. When pancake is golden brown, flip to cook other side. Keep warm in oven heated to 275 degree.


Aduh banyak le pulak menayang strawberry lately ni..maaf ye stok banyak..


Sekadar renungan bersama...


Tajuk :
Ganjaran Istimewa Dari Amal Kebaikan
Hadith :
Nabi s.a.w bersabda: "Tidak ada satu hari yang terbit mataharinya melainkan ada di kiri kanan matahari itu: dua Malaikat yang menyerukan seruan yang didengari oleh semua makhluk Allah selain dari manusia dan jin, katanya: "Wahai sekalian manusia! Marilah kamu semua berusaha mengerjakan amal bakti kepada Tuhan kamu, kerana sesungguhnya pendapatan-pendapatan yang sedikit serta mencukupi keperluan hidup di dunia adalah lebih baik daripada pendapatan-pendapatan yang banyak serta melalaikan bekalan akhirat; dan tidak masuk matahari melainkan ada di kiri kanannya dua Malaikat yang menyerukannya seruan yang didengarinya oleh semua makhluk Allah selain dari manusia dan jin, katanya: "Ya Tuhan kami! Berikanlah ganti yang berganda-ganda kepada orang yang mencurahkan nikmat-nikmat yang dikurniakan kepadanya pada jalan yang diredhai Allah, dan timpakanlah kerugian yang besar ke atas orang yang menahan nikmat-nikmat Allah itu daripada mengeluarkannya pada jalan yang dituntut oleh Allah."
 
Abu ad-Dardaa' r.a

4 comments:

  1. slm kenal Hanim...wah cantiknya pancake dia...xtahan tgk stoberi penuh keliling tu...segar2...sedapnye kalau dpt merasa sekeping tu...hehehe...

    jom singgah blog sya pula...kita pon dh follow awak jugak..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam perkenalan Qasey...terimakasih sudi singgah di blog Hanim...jom i follow uuuuuuuu toooo..

      Delete
  2. salam Hanim,cantik dan gebus nampaknya pancake tu bekenan kat strawberry tu mesti sedap makan ngan pancake kan heeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumsalam ..salam perkenalan kak noor terimakasih sudi singgah....pancake ni memang gebus sangat..saya suka di satukan dgn golden syrup wt stoberi..sesekali pekena gan sambal pun ok gak..

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...