THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Wednesday 22 February 2012

BLUE LIKE A SKY...jelly crystal again

Assalamualaikum




Selamat bertemu lagi...minggu ni adalah minggu yang paling sibuk...isnin kerja  outstation di penang  ..till kul 9 malam..selasa ke penang lagi...hari ni ke sungai petani..aduh...boleh pitam bawa kereta jauh jauh ni..


Memang amat lah letih..balik aja rumah dah tingai 1/2 selinder aja ..nampak bantal ja...apakan daya ..demi mencari rezeki...


Sebelum mata ni semakin layu jom kita share resepi jelly ni..actualy jelly kali ni di buat kerana tak sabar-sabar nak try acuan yang baru di beli..rambang mata bila tengok pelbagai jenis acuan ada di pasaran..acuan jenis ni juga boleh di gunakan utk membuat coklat..





Resepinya mudah aja hanya gunakan 1 peket agar-agar serbuk. gula ikut suka nak manis atau kurang..200ml susu segar..1sdk esen vanilla..1 tin laici yg dikisar halus..sedikit pewarna di sukai.


Masak air lebih kurang 2 cawan..mendidih masukkan serbuk agar-agar..gula, esen vanila ,susu , laici yg telah dikisar halus dan pewarna di sukai. tunggu hingga sedikit suam masukkan ke dalam acuan. sejukkan dlm peti ais taraaaa dah boleh dimakan..

BLUE LIKE A SKY..BLUE LIKE A OCEAN...
AND CELCOM BLUE.....

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...