THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Tuesday, 15 January 2013

CUCUR IKAN BILIS


Tak tahu kenapa dua tiga hari ni balik dari kerja mesti teringin nak makan cucuq..walaupun 1 jam memandu letih ni jangan cakap la..tapi kerana teringin sangat..sanggup dgn baju kerja tu la gaul cucuq ikan bilis nie..jangan mengidam sudah..he he he


Bila memandu sorang sorang ni mula lah start korek balik cd lama lama...buat teman sementara nak sampai opis...so time sekarang hari hari mulai dari rumah Alleycats la peneman ..best tau dengar lagu lama lama...boleh lah berkaraoke sorang sorang...terasa kembali muda...zaman bercinta dulu....sedar sedar dah sampai....



Resepi ni teramat la senangnya...nak juga ka...ok la jom tengok bahan bahannya...






CUCUR IKAN BILIS

2cwn tepung gandum
2 biji bawang besar
2 biji cili hidup
sedikit daun kucai
boleh juga di letak jagung kalau suka
100 gm ikan bilis di mesin halus
garam secukup rasa
air sejuk

Gaul semuanya sehingga sebati. Goreng dgn minyak panas..sehingga garing..kan senang hidang dengan sos cili..


2 comments:

  1. kalau ngidam pun apa salahnya...kami lama x cium baby ni...:)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...