THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Thursday 26 May 2011

keja...keja...keja..

aduh.....keja keja keja...aku dah bosan .....dah.....bila..

dengar perkataan ni.....

bukan nya malas...tapi tah le...


minggu lepas weekend kena kerja kat Suarasa Ipoh ..minggu sebelum tu keja kat Futsal Sport Planet...minggu akan datang kena duty kat PC Fair Alor Star Mall And Star parade...

tu bilanya..aku nak duduk kat rumah dgn anak-anak aku...hubby aku....

dah le....malam pun asyik asyik kena keluar tengok viewing partyWorl Cup kat restoran restoran mamak sampai tengah malam...
bila sampai rumah apa yg terbayang....cuma bantal...sampai soalan dr anak- anak dah tak sempat di jawap...

leceh...letih...bosan..boring...tah ape lagi perkataan yg dapat aku letakkan disini.... tapi apa pun aku borrrrrrring................................keja....................

bila aku mengadu kat kawan-kawan aku... depa kata tak pa...overtime banyak....oiiiii sakit hati aku...dah 15tahun aku x boleh claim overtime....

walaupun salary aku boleh le tahan....he he.......tapi aku rasa aku sekarang terpaksa membeli masa.........masa

masa aku dgn keluarga...

masa aku utk diri sendiri....
masa aku dengan pencipta ku....

ya..............semuanya...

Tapi bila aku ingat balik satu hadis...' Demi masa sesunggunya manusia itu dalam kerugian.....
Takut aku...aku kah salah seorang manusia itu!!!!!!!!!!
Apa jawapan aku bila nanti mati ku di tanya...kenapa solat ku berlubang lubang...kenapa tanggungjawab aku sebagai anak ..isteri...ibu tidak sempurna....kenapa dan kenapa.....
Apakah jawapan aku aku sibuk keja..aku sibuk keja..dan aku sibuk keja...
sampai semuanya tidak sempurna...
Ah..... aku dah benar -benar rasa takut ..bila nanti...kuburku gelap gelita...tangan kanan ku kah yang menyambut buku amalan ku...ah......lidahku kelu utk menjawab soalan kuburku...
semuanya sudah terlambat

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...