THE WORLD ITS JUST AWESOME......

THE WORLD ITS JUST AWESOME......

Thursday 26 May 2011

sewaktu zairahku bertandang.............




aku baru balik tengok kawan kat KMC demam panas...admitted for 5 days...
hari ni dah boleh discharge dah....

bila ada di KMC tu.. teringatlah balik...sejarah aku dgn hospital ni... dah lama benar rasanya aku x merasa kewangian hospital.....

sesekali rasa nak erase saja pengalaman 15 tahun di rumah kedua aku... tapi bila jauh aku tenung rasanya...kebahagian menjaga along....dah deep terpahat dalam hati
aku....dah tak boleh erase lagi...dah jadi sebahagian dari diri aku...

Along kalau sat ni along boleh mendengar kata hati mama... kerinduan yg teramat sangat... sangat............

dah kering air mata mama... sekotang kotangnya... hingga megalir air mata tiada lagi jernihnya....

entahlah along .... dah lama hilang erti hidup ...cuma yg tersisih sedikit utk adik adik along...abah ...man... sya...


Sewaktu Ziarahku Bertandang

Zikir angin bertalkin disambut wirid daun daunan......
dijuntai dahan kehidupan
tanah basah bagai bertasbih dalam lunak
kerdil membilang nama-Nya
berulang dan berulang dlm senyap
kekhusyukan di laman fana
sebuah perjalanan.......
di tirai hayat kesementaraan

Saat derap kaki mengatur
dalam sepoi angin berbahasa
menggemai syahadah
ku ziarah lagi sekebun agung
yang mengakrabkan cinta sang tetamu
tatkala tidak terhitung
lirik nurani bermunajat
tika lidah masih mengkhatami luhur doa
dan salam al-Fatihah..........

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...